>
  • Politica

  • Economie

  • Sport

  • Actualitate

  • Editorial

  • Social

  • Dezvaluiri

Costescu: Ministerul Transporturilor nu are nevoie de "caporali" în conducere, ci de oameni cu viziune


Ministerul Transporturilor, Căile Ferate au nevoie de "oameni cu viziune" în conducere, nu de "caporali" care să-i înveţe "drepţi şi culcaţi" pe angajaţi, a spus vineri, la Mediafax Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

Vorbind în contextul discuţiilor despre întârzierile de parcurs pe calea ferată, cauzate de "punctele periculoase", fostul ministru Dan Costescu, care este şi vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene a spus: "Cauzele le ştim cu toţii. Înainte de 1989, reînoiam peste 800 de kilometri pe an. Când am venit la CFR avem bani pentru 15 kilometri . Am încercat atunci, pentru că asta e soluţia, ca să poţi să creşti viteza nu trebuie să îşi asumi o atitudine sau o postură de birjar, deci nu trebuie să fi. Ministerul Transporturilor, Căile Ferate, Drumurile nu au nevoie de caporali, care să-i înveţe (pe oameni) «drepţi şi culcaţi». Ei sunt destul de disciplinaţi prin natura formaţiei lor, sunt a doua armată a ţării, sunt oameni care ştiu să îşi facă datoria şi şi-o fac. Lor le trebuie pe cineva care să aibă o viziune, să o implementeze, să le explice şi să-i conducă spre îndeplinirea ei, inclusiv să aibă talentul de a obţine acordul politic pentru implementarea acestei viziuni. Asta trebuie să facă oamenii care vin pe o funcţie de conducere la companii sau la minister. Nu să abordeze rolul de dur : «mă duc pe şantiere, îi beştelesc pe constructori». Aici lucrez pe cauze şi nu fac un fel de joc de glezne, pentru imagine şi atât. Fără niciun fel de efect". Conceptul de "punct periculos" pe calea ferată a fost " o încercare de marketing a ceferiştillor", care au vrut să atragă atenţia asupra problemelor lor, denumirea corectă fiind "punct de atenţie", a explicat fostul ministru Costescu."«Punctele periculoase» ale căii ferate sunt o găselniţă de data asta a ceferiştilor, care au vrut să atragă atenţia asupra acestor probleme şi ce înseamnă ele. Ele nu sunt nici pe departe periculoase, pentru că sunt tratate, cum v-am spus, se reduce viteze şi în acel moment nu mai există pericol. A fost o încercare a lor de marketing , de a încerca să sensibilizeze factorii de decizie şi să atragă fonduri. Iată că, acum, denumirea s-a întors împotriva lor şi toată lumea le spune: aveţi peste o mie de puncte periculoase. Denumirea corectă este: «puncte de atenţie», unde trebuie să adaptezi viteze. În momentul în care ai adaptat viteza, acolo, nu mai ai o problemă, în afară de cea de timp de parcurs, care este din ce în ce mai slab şi pe majoritatea reţelei avem timpi mai slabi ca înainte de 1989", a mai spus, la Mediafax Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.(Mediafax)

Postat în:: , ,

ziarul universul

Ziarul Universul

Săptămânal de informare, anchetă şi comentarii. Fondat: 1884 Luigi Cazzavillan, 2001 Ion Cilica-Deaconu Contact.

Lasa un comentariu